Магія чисел

46

Мене вражає, як діє магія чисел на людей. Що за ідіотська манера оцінювати крутизну тієї чи іншої речі за числовими параметрами, найчастіше по одній, максимум двох? Особливо це помітно по різної електроніки.

— Допоможи мені вибрати фотоапарат, — просить знайомий.
— Якого плану ти хочеш?
— Ну, мегапікселей на шість-сім.
— Чому такий? Ти взагалі знаєш, навіщо потрібні ці мегапікселі?
— Чим більше, тим краще!
— Чому краще? Можеш відповісти на це питання?

Слід невиразне бурмотіння або мовчання. Починаю пояснювати, що багато мегапікселів потрібно в першу чергу при друку фотографій розміром від 20×30 (та й на такі вистачить 4-5 мегапікселів). Додаю, що величезне значення має розмір матриці, що у «мильниць» вони маленькі, і від надлишку мегапікселів якість знімків тільки падає. Як об стінку горох — через п’ять хвилин все одно заявляє, що «хотілося б мегапікселів побільше».

Випадок з вибором відеокарти. Товариш хоче, щоб на ній було багато пам’яті, причому мова йде про дешевий прискорювачі (~60 $) для старого 17-дюймового монітора.

— Навіщо? — вопрошаю я.
— Буде швидше.

Нескладно здогадатися, що розповідь про якісь там потокових процесори, про «пляшковому шийці», яким виступає вузька шина пам’яті на дешевих відеокартах, про розкриття потенціалу лише на великих моніторах не має абсолютно ніякого ефекту. В одне вухо влітає, зі свистом пролітає в порожнечі черепної коробки і вилітає з іншого вуха.

— У мене цей телефон старий, камера всього 1,3 мегапікселя, а до цього було взагалі 0,3, — розповідає новий знайомий.

Ти телефон вибирав тільки по камері? Тоді що ж не купиш нормальний фотоапарат, а віддаєш нещасні 150 $ і дивуєшся відстійним знімків?

Список можна продовжувати довго. Одні купують мишки з 20000 dpi, не запускаючи ігор складніше пасьянсу, іншим подобається контраст 20 мільярдів до одного в черговому моніторі корейської фірми (і всім пофіг, що мова йде про динамічної контрастності, адже зовсім немає часу розібратися, що це таке), треті купують флешку на 64 гігабайти за мінімальну ціну, а після в голос матюкаються, коли HD-фільм має намір копіюватися 30 хвилин.

Люди, ви куди поділи здоровий глузд? Великі цифри характеристик накручуються спеціально, щоб кидалися в очі. Що заважає не слідувати базовому принципу «більше — краще» і хоча б трохи задуматися, що до чого? На таких, як ви, маркетологи компаній роблять величезні прибутки: навіщо робити краще, якщо достатньо збільшити всього одну циферку? Включіть мозок, виділіть час, а потім починайте дивуватися, що за менші гроші ви Екшн сно отримуєте краще і більше.